Opsætning, Produktion

“Cardinal” Banner

Jeg har ofte frie tøjler når det kommer til udformning af opgaver i firmaet, og i perioder hvor der ikke er travlt i butikken, kan jeg godt li og udfordre mig selv lidt med et Adobe Program jeg aldrig har rørt ved før.

Jeg skulle lave et animeret banner til en hjemmeside som vi annoncerer på (www.tandlaegebladet.dk, for et nyt firma vi har opkøbt(www.cardinal.dk).

Jeg har før lavet animerede bannere i Indesign og Premiere Pro, men jeg har hørt at Animate skulle være det nye fede…….. og det er det.

Udfordringen med Premiere og Indesign, er at du har manglende overblik over hvordan din GIF kommer til at se ud, frame by frame, og mens Photoshop har styr på det, mangler det efter min mening, bruger venligheden og overblikket som de andre programmer har.

2017-06-02.png

Her kommer adobe animate ind, du animerer frame by frame, men du har overblikket over dine funktioner i bunden og til højre, ligesom Premiere Pro. Det gør at arbejdsprocessen går langt hurtigere, og man er sikker på at nå sin deadline, også selv om man er en idiot, og tror man kan mestre et nyt program på under en dag 🙂

Selve Opgaven

Design processen gik meget hurtigt, jeg havde en ide fra start, som med hoppende objekter omkring produktet der skal sælges, som drager kundens opmærksomhed til reklamen, og så til sidst et slide der viser hvor produktet kan købes.

20170602_085433118_iOS

Efter en hurtigt sketch, for at se om ideen oppe i hovedet fungerede i den fysiske virklighed, og det gjorde det.

Jeg designede elementerne der skulle bruges i animationen i Illustrator, og så satte jeg dem sammen i Animate, ligesom jeg ville have gjort i Indesign hvis det var en traditionel design opgave, eller i Premiere hvis det var en film.

Det er blev resultatet

GIFFY4

Leave a Reply

